Sunday, March 11, 2012

GENG MEMPOPJIG BERAKSI LAGI @ PERAIRAN MUARA

Jumaat,9hb mac 2012 jam 6 pagi...Babah, Boy Sangkut, Juki dan Akmal turun di perairan Muara. Kaedah mempop, ternyata banyak sambutan dari g.t...1st strike Juki berhasil menaikkan g.t mengunakan popper halco roosta red head..Selepas beberapa minit Juki strike lagi g.t keduanya. Setelah lama kembali sunyi, Babah kali ani dikejutkan dengan 1st strike g.t nya menggunakan roosta jua..lapas atu baru tah Akmal strike dan diikuti dengan Boy jua..pendek kata kira banyak strikenya time atu ada yang sampai putus..terlucut..dan ada jua strike dari ikan yu tapi inda hook up.
Selepas atu durang pun pindah spot lain lagi untuk acara light jig yang mana Boy berjaya memikat lamading aka baby tengiri menggunakan storm thunder jig.
Akmal pun berjaya jua menaikkan temanung bajai menggunakan asari light jig dan Babah kena strike monster tapi sayangnya melepas manakala Juki berjaya menaikkan 3 g.t dan 1 lenguran. Hasil kesemuanya Babah menaikkan 2 ekor gt, Akmal lureh 1 ekor g.t dan seekor temanung bajai dan Boy lureh seekor g.t dan seekor lamading.. Tahniah geng mempopjig.

No comments:

Post a Comment