Tuesday, September 27, 2011

OPS MENOMANLAK STA BERSAMA CASTER SIBU SARAWAK @ EPM

Ahad 25.9.2011 jam 6.30 pagi... misi menomanlak menggunakan 2 buah perahu milik Cpt Sofian aka Kuyan dan juga Hj Musa. 1st boat terdiri dari Cpt Sofian aka kuyan, Roy aka marak, Yahya aka sangkak dan salah seorang member dari Sibu Sarawak iaitu Along. Misi disebelah pagi hanya Cpt Sofian saja lureh 1 ekor toman dengan kaedah casting. Tepat jam 11 pagi...durang pun berehat sambil membottom disebabkan casting langsung nda ada strike lagi. Sama jua ceretanya membottom pun langsung nda ada yang sudi makan umpan. Jam 1 petang...cast pun diteruskan lagi yang mana Cpt Sofian memperolehi 4 ekor toman manakala Roy lureh 2 ekor toman dan 2 ekor dalak. Nda ketinggalan jua Yahya memperolehi 1 ekor toman merupakan 1st lesen baginya cuma Along saja yang kurang bernasib baik yang banyak kali ugat lapas dan miscall saja.
Manakala 2nd boat terdiri dari Cpt Asat Albab, Ah Tik dari KB dan bersama salah seorang lagi rakan dari Sibu Sarawak iaitu Ah Pong. Misi bermula dengan walk da dog..yang mana Ah Tik berhasil dengan 1 ekor toman dan 2 ekor dalak. Ah Pong berhasil menaikkan 2 ekor toman dan 3 ekor dalak.
Manakala Cpt Asat Albab berhasil dengan 7 ekor dalak saja dan kali ani alum ada rezeki toman buatnya, tahniah kepada yang lureh & baru mendapat lesen. Kalau kana strike toman jangan diliat saja...SINTAK...!!!! dan tak lupa diucapkan terima kasih kepada Ah Tik dan juga 2 orang caster dari Sibu Sarawak kerana sudi turun padang kesini harap2 datang lagi lain hari jika ada kesempatan.

2 comments:

  1. buluh tahan yo bro dapat TOMAN.ALHAMDULILAH KE PADAH SEMUA MAMAN CING..GOOD LUCK N ALLAH BLESS U ALL

    ReplyDelete