Thursday, November 18, 2010

TRIP MEMBARABDUSLAK @ NYAMOKNYING

Rabu 17/11/2010 jam 08.45 pagi, pemburu tomanlak kali ani beraksi di Nyamoknying menjejaki barabdus. Antara yang beraksi Asat Albab, Kiong, Sur, Angsuri dan Ahan (pekerja kiong). Setelah sampai ke destinasi cuma sampat cast lebih kurang dalam 20minit kesetengah jam saja disebabkan hujan terlalu lebat dan ayer pun mula kabut macam TEA C KAW dan dalam, cuma Kiong saja yang bejaya menaikkan seekor baby barab menggunakan lure Abu island 11, yang lainya cuma miscall saja.
Oleh kerana segala2nya nda menjadi di sebabkan hujan lebat yang merubahkan keadaan air sungai durang pun mengambil keputusan untok balik saja. Kira2 dalam sejam keluar balik, hujan pun teduh apa lagi durang pun tarus tah mengambil kesampatan mencari lubok baduslak dan tarus tah jua mencuba cast di lubok yang disiring2 jalan baru jua sekali umban lure scum frog hitam Asat Albab bejaya menaikkan seekor badus aka bujuk 2x miscall 1x ugat (lepas).
Selepas atu Angsuri pun bejaya jua menaikkan seekor badus aka bujuk 2x miscall manakala yang lain2nya cuma ugat (lepas) dan miscall saja... TAHNIAH kepada yang belurih..

2 comments:

  1. woooo..trip ke nyamoknying...satu hari pastikan sampai jua..tahniah! berjaya naikan barab dan badus

    ReplyDelete
  2. trimakasih kang Mizlan...insyaallah trip nyamoknying akan tercapai juga nanti skrg jln dh baik dah...

    ReplyDelete