Monday, July 19, 2010

HALCO TIGER CUSTOM MADE VS SELUNSONG 6KG @ DANAU

Ahad 18.7.2010 jam 12.10 aku sama Kupek sudah pun turun awal di Danau walaupun nda ada udang ostris namun dengan berbekalkan umpan udang hidup siar biasa sponsor by Jaki, kami tetap memajal kecuali Jaki saja yang menyusuli kemudian dalam jam 4 pagi bersama Madi. Keadaan Danau masa atu beumbak sedikit dan hujan barai² turun dan kami terpaksa memasang kem untok belindung. Setelah siap memasang kem, apalagi masing² tah melabuh pancing sehinggalah beberapa jam menunggu pancing kena strike namun belum jua ada aksi membuatkan kami mengantok ulehnya, layan mata tah dulu jawapannya..Jam 4 pagi, Jaki sama Madi pun sampai namun aku masih lagi tidor lena cuma Kupek saja tebangun masa atu sehinggalah jam hampir pukul 6 pagi baru tah Kupek membanguni aku lagi dan acara casting pun bermula. Dalam masa kami mengasting, rupa²nya sudah pagi atu baru tah tau kawan sepemancing kami Hamzah(Likas Angler)bersama kawannya pun memancing disebelah kami pasal malam atu kami nda berapa kelihatan.
Madi yang menggunakan lure halco tiger custom madenya telah menerima strike ganas uleh selunsong monster menyebabkan hooknya telangkang akhirnya terlepas namun Madi nda putus asa tarus tah menukar hook VMC lain lagi dan percubaan ke2 kalinya berhasil dengan seekor selunsong berat 6kg lebih merupakan selunsong yang ke7 buatnya. Selepas atu nda lagi ada selunsong yang sudi menyambar lure tiger kami. Dalam jam 7 pagi, Piyambut dan Yawang pun sampai, kali ani Yawang lagi sponsor umpan udang ostris kami.
Sudah cast nda ada hasil, giliran bottom yang kena strike uleh seekor ungah tau² pancing Kupek yang punya kena bedal la...hehe....heng toh..
Aku yang menggunakan pelampong masa atu nda sangka² ku fikir ungah yang menyambar sekali sudah dinaikkan rupa²nya umpak berat 1kg, pelik tapi benar kejarangan jua umpak makan umpan timbul ani hehe..mun sudah rezeki aku ambik...aja. Sebelum aku kan balik pancingku ada strike lagi tapi sayangnya cuma 2kali joranku tunduk tarus tah lepas alum tah rezeki ku tu...Dalam jam 10 pagi Ejam saudara Kupek pun sampai dengan tujuan kan memancing jua pasal kan memajal mengintai selunsong disebabkan kecundangnya sebelum ani dan ternyata berhasil jua akhirnya dengan selunsong berat 4.5kg setelah menunggu sehingga jam 4 petang, berbalooooi tu Ejam. Tahniah pada yang menerima habuan masing².