Saturday, March 26, 2016

1ST TRIP BLAJAR2 MENJIG 2016 @ BAGANG PAPAR



Jumaat 25.3.2016 pagi.... kebetulan aku bersama keluarga di Papar Sabah selama 4hari bagi menghadiri majlis pertunangan, kesempatan untuk turun menjig di bagang (tempat kelong mengambil bilis aka pusu) perairan Papar bersama pakcik aku nda disia2kan. Pakcik aku cuma menganjun bersama salah seorang penduduk disana dan aku mengambil kesempatan untuk menjig saja yang mana cuma seekor ikan tongkol saja yang berhasil dan banyak kali kena strike sampaikan 3biji jig kena tapau manakala Pakcik aku dan kawannya berhasil menaikkan beberapa ikan temanong, pisang2, kerisi, kelapa2 dan lain lagi. Banyak pengetahuan yang boleh aku dapat menjig di bagang ni. Insha Allah.... dilain hari mau mencuba lagi di bagang tersebut.

No comments:

Post a Comment