Thursday, July 23, 2009

HARI KEDUA MEMBARAB @ ULU NYAMOKNING

Isnin 20.7.2009 hari kedua bagi kami membarab di Ulu Nyamokning seawal pagi abangku cAhmad sudah bangun mula2 fikirnhya jam 5 rupa2nya jam 4 pagi masih atu semangat banar tuh. Trip kami untok keUlu menggunakan temuai terpaksa dibatalkan disebabkan kawan abangku ada hal yang tak dapat dielakkan jadinya kami pun terpaksa akur saja harapan untok menjejak barab monster berkecai. CMadi yang masih belum belesen pun hampa namun seawal pagi tak kami sia2 untok mengasting Barab walaupun cuma disekitar kawasan sungai berdekatan tempat kami tinggal. Pagi atu ramai orang yang bemalam disana mandi di sungai terpaksa tah kami balik ke kabin untok menunggu keadaan sungai tenang dulu. Jam 10.30 pagi kami pun kembali semula kesungai untok mencuba lagi nampaknya nda ada lagi orang mandi. Kali ani cuma aku sama cMadi saja mengasting ditempat yang sama manakala abangku arah lain.
Jam 11 pagi cMadi akhirnya belesen jua dengan seekor barab hasil dari memajal jua tuh susah sudah hati alum dapat lesen kali ani muka sudah ada banyak senyum. Beracun jua popper strike pronya ani hehe....Rupa2nya masa atu jua abangku pun belurih 2 ekor barab saiz sederhana ditempat yang berlainan.


Anitah Barab ke3 ku pada hari kedua kami di Ulu Nyamokning merupakan Barab masa kecederaan dalam jam 2.45 ptg sebelum kami balik hasil dari menggunakan spinner beracunku jua yang cuma tinggal 2 pemata masa atu tetapi berhasil jua.


Nyaman mata memandang keadaan panorama diwaktu pagi sempat merakamkan kenangan cMadi yang masa atu tekun mengasting.


Bergambar kenangan dengan hasil masing2 di belakang atu tah kabin tempat kami tinggal yang mana aku menaikkan sekor Badus dan 3 ekor Barab, abangku cAhamad 3ekor Barab dan cMadi sekor Barab.
Yatah hasil sepanjang kami berada di Ulu Nyamokning selama 2 hari walaupun kurang berhasil namun kami tetap berpuas hati kerana hajat kami tercapai untok berada di Ulu Nyamokning. Kami akan datang lagi ditempat ani bagi mencapai matlamat kami sebenarnya untok memburu Barab monster dimasa akan datang bagi member2 lain baik tah kamu mencuba rugi nda merasa tarikan Barab yang ada feeeeeel....wooo....jangan sakit kepala saja meliat hasil yang tak seberapa ani. Terimakasih kepada yang sama2 menjayakan trip kami kali ani terutama kenderaan pacuan 4 roda dan temuai(perahu)co pilotnya Abam n the crew yang diuruskan uleh abangku sendiri .

No comments:

Post a Comment