Thursday, March 12, 2009

1ST LESEN BARAB @ ULU TUTONG

Perjalanan cuma memakan masa 10 minit dari simpang 4 Lamunin menuju ke Ulu Tutong untuk sampai kespot ikan barab. Ani 2nd trip kami kesana yang mana pada 1st kami kesana memang ada ikan barab tetapi lure kami nda mudah memikat barab disana. Dengan tunjuk ajar member lama kami c Asad(sifu barab) barulah ada pengetahuan sedikit mcmana kan mengasting ikan barab dan apa jenis lure yang perlu digunakan. Hari ani kelurusan aku offduty so tak ku sia2kan tadi pagi bersama Asad(sifu barab), Zaki, Asmadi dan Ahmad kami menuju kedestinasi yang dimaksudkan. Durang kebanyakkan menggunakan popper kecil oleh kerana aku balum membali ku pakai saja sesudu kecil warna gold.
Anitah hasilnya berkat sabar rezeki sudah mari ooo...dengan Barab lesen pertamaku, tarikan ikan ani memang ada power jua sungguhpun damit 2 kali ditungapnya lureku sampai bawanya menyangkut at last mau jua keluar dari sangkut, alhamdulillah.
Yatah hero2 membarab tadi dari kiri Asmadi, Ahmad, Aku, Zaki dan Asad(sifu barab)


Anitah ikan barabku tadi masih lagi hidup ku simpan dalam Aquariumku sama2 patihan n jelawat lawa jua banar ikan barab ani ada tahi lalat lagi tuh...mungkin esuk petang lagi kami mencuba disana insyallah....

No comments:

Post a Comment