Friday, April 22, 2011

MEMBOTTOM SAMBIL MENGASTING LAGI @ DANAU

Khamis 21.4.2011 jam 10 malam...tiba giliran kami bermalam di Danau antara yang berjuang di sana aku, Rawe, Ejam dan Chef Labu aka Mr Utik.
Malam atu nda ada hasilnya tetapi setelah waktu subuh barulah ada strike pancing milik Chef Labu kebetulan pancing udang yang digunakan kena tarek pari berat dalam 2kg....mujurlah Rawee penyelamat keadaaan jadi siutman akhirnya pari dapat dinaikkan sendiri oleh Chef Labu dengan kekuatan tali utama 12lbs...lesen pari tu bro.....Setelah atu Rawee lagi berhasil dengan 2 ekor gelama tapi kelupahan begambar sebab masing-masing masa atu udah nyaman tidor..saboor ajelah Rawe..Jam 6 pagi....sementara menunggu pancingan bottom kena strike kami mengambil kesempatan mengasting jua dan belum jua lama cast.. pancingku yang menggunakan teknik berpelampong pun kena strike uleh ungah sampaikan yang lainnya belusiran meliat aku bertarung dan sekali lagi Rawe jadi siutman..
Belum jua lama selepas atu barulah giliran Ejam lureh seekor baby ungah hasil dari mengasting menggunakan rapala redhead.

Dalam jam 7 pagi barulah Madi dan Asmadi join kami dan cuma Asmadi saja yang berhasil menaikkan seekor kerapu dan seekor sembilang. Sebelum kami balik...giliran pancing bottom milik Ejam lagi strike sampaikan kana bawa sangkut nasib jua Rawe lagi menjadi hero yang sanggup terajun menyelematkan keadaan tau2 ikan sembilang yang strike dan selepas atu kami pun balik dalam jam 11 pagi.

No comments:

Post a Comment